måndag 11 februari 2008




Får jag presentera en av mina katter. Detta är Prins. Ja egentligen är det min äldsta dotters katt men hon har gått och flyttat hemmifrån (!!!) och skaffat egna katter så jag anser att prinsen nu är min. Vi har inga normala kattnamn på våra katter. Allt blir jämt fel från första början. För det första så är hälften av dem namnsatta med killnamn fast de är tjejer och tvärs om. Vad ska man säga om det! För det andra så har de inte enbart ett namn var. Nej då. Ta "Prins" till exempel. Hans namn är många. Först då "Prins" som han faktiskt har hetat sedan han föddes. Min dotter, som inte längre äger "Prins" (!), hade haft en katt som hon kallade "sin Prinsessa". Hon dog och när "Prins" föddes så fick det bli en prins istället . Hans namn var rätt klart från början men sedan startar det ett namnkrig i vår familj. Alla namnger djuren efter "egna" namn eller efter humör och efter att olika situationer uppstår, Vår far i huset är värst! "Prins" heter till exempel; "Prins Charles", "Prinskorven", "Korv Nisse" ni förstår nog hur tokigt det blir när vi får hålla på ett tag. Ibland undrar jag om vi är riktigt kloka. Kan nämas att detta bara är en av ett antal katter som bor här hemma. Ni förstår vilken röra det blir ibland då man ber någon att släppa ut eller in någon katt, Svaren blir ofta; Vem sa du skulle gå ut?. Men älskar dem alla gör vi. Hej så länge.

Inga kommentarer: